Friday, December 18, 2009

kaifa imaanuki?

Bismillah..
Ladybird, semutmerah oso wants to curah-curah-hati. hope u don't mind eh. Last 2 weeks was a DiSASter. gosh! Penah x ada perasaan yang semacam dah xdak feeling dengan Allah? hu, itula yg semutmerah rasa. dea rasa macam ada selaput/penghadang kat hati. I hate dis feeling. Hu. Ni semua salah jahiliah! asyik-asyik jahiliah. betul... kalo kita x dijaga dengan tarbiyah, kita akan dijaga oleh jahiliah. O.O
Adoila. penat la macam ni. bila dah bangun, jatuh balik. abis tuh, bila la nak up level diri. Semutmerah ternanti-nanti bila la semutmerah ni boleh istiqamah. tertunggu-tunggu bila mutabaah amal leh mantop. tunggu-tunggu bila la leh bina adik-adik yang hebat. tunggu.. tunggu. Bila sampai ke tahap otak dan hati semut yg kecik ni shut down sebab terlalu banyak sangat beban dosa, semutmerah rasa time tuh the only one dat can help me is Allah.
Alhamdulillah ya Allah.. I found ur comfort. Tatkala semutmerah dengar suara akak semut besi membebel di balik corong poltok, diri ini kembali tenang. resah jiwa dan momokan nafsu kembali mengikut kata hati yang kembali segar dengan peringatan dan belaian ayat-ayat Allah. 2 minggu ini sangat teruk dirasa tanpa peringatan dan taujih yang dapat daripada usrah. Hu. Jangan salah paham ye. semutmerah bukan la nak jadi ekstrim ke hapa. hehe. tapi, yg penting kat sini ialah peringatan yg diberikan kpd kita setiap minggu tu la yang wat semutmerah rasa bertenaga. (bear in mind, charger iman paling kuat ialah qiyammullail ye).
Satu pengajaran semutmerah dapat dalam 2 minggu yang horror ni ialah do NOT ponteng usrah. hu. peringatan utk sedara2 semutmerah sekalian, kalo ada kawan-kawan yang tertinggal usrah ka, tertido ka, terskip usrah ka, benda yang kita wajib wat ialah kena contact sedara-sedara kita ni. Kena make sure sama-sama iman kita nih dalam gud condition. tak kisah la sms, calling, skyping, anything will do.
Akhir kata,
to all semuts, selamat cuti. Jadikan cuti kali ini bermakna. jaga iman, jaga amal.
special to ladybird, selamat terbang tinggi, moga terbang-mu kali ini dapat topup iman dengan lagi power.
oh, special to chemut chomot yg chomel dan semut askar, selamat pulang ke sarang lagi satu. Balik sini nanti nak kirim belacan boleh? kidding only. hehe.

5 comments:

semut askar said...

wahhhhh ini entry sungguh manisssssssss! lagi manis dari gula yang selalu askar makan, or dari mana2 madu. eh semut makan madu tak eh?hehe.

betul2, usrah itu sgt penting. teringat hw semut besi kasi. mari2 lunaskan hw itu! ^__^

selamat bermujahadah ye semut merah!hehe.lawan, tanpa henti itu syaitan. ganbatte!

Anonymous said...

baik semut askar! ganbatte jugak! =)

p/s: askar, cane nak post comment yg macam askar wat ni? asif, semutmerah buta IT skit. hikhik.

semutmerah

anai2 said...

jom jom kita tingkatkan hamasah cuti2 neh~
jangan terlarut sudah.


meh anai2 ajar semutmerah. hee.
kat bhgn "comment as: ****" , the drop down box tu, semutmerah pilih Name/URL. and then semutmerah type in ur name. and then, dia akan keluar "comment as: semutmerah".
after that semutmerah tulis laa ape2 semutmerah nak kat comment box tuh.

haa. skrg, cuba try. :)

gambatte!

semutmerah said...

testing... testing.. hikhik.
thanks anai2!

Anonymous said...

:| --> :D