Friday, November 13, 2009

kesemakan di dalam dada

Salam..
Sejak dua menjak ni terasa sgt dgn ujian kelapangan yg Allah bagi pada saya. Masa sgt la terluang sampaikan kita xtaw nak wat apa dah, padahal keja sgt la berlambak sebenarnya. Alih2, Sedar2 mata dok tgk video kat Youtube.. 30 minit.. sejam.. 2jam.. berlarut2. T.T

Saya sgt la x suka bila dlm situasi kita wat benda as if dalam keadaan separa sedar. (Tahu buang masa, tapi wat jugak). Saya mahu jadi macam kakak semut besi. mmg besi betulla. dah la ujung minggu berdaurah, pastu malam2 ahad (esok nak keja lak) melayan kami adik2 semutnya lagi.

Saya masih igt lagi sewaktu kat tanah air dulu.. Planner saya sarat dgn program2, daurah2, dan usrah bersama adik. Penat, tapi cukup utk membuatkan saya terasa menyumbangkan sumthing pada deen ini. Tapi sekarang, saya jatuh. Dari tangga yg atas, ke tangga yg bawah. Nauzubillah jgn sampai jahiliah wahai saya.

Lidah jadi kelu utk mengungkapkan, "jomla kita dok dan beriman sejenak". Padahal.. seorg daei perlu membina. "x bergerak itu adalah satu kesalahan". Ada benda yg masih belum settle dalam hati ini, tapi saya xtahu amenda la benda tu. jahiliah kah? rasa mcm dah buang. Tapi still xdak peningkatan dalam diri..

Apa yg saya mahukan adalah segalanya Rabbani..

1 comment:

semut said...

meski tak tau sapa yg tulis, tapi boleh rasa kamu..=)

sedangkan Allah rindu pada hambaNya yang berpaling dariNya,

apatah lagi rinduNya pada hambaNya yang berlari padaNya.

kalau nak bekal express, telefon semut2 yg ada. kerengga tu, menunggu2. hee..

take care,
syg.